Hitta vintage plaggen!

De flesta som verkligen lever för mode vet att vintage plagg verkligen är något man borde satsa på. Jag har själv haft svårt att hitta butiker som man kan "lita" på (hygeniskt osv.).
Men jag tänkte tipsa er lite om några vintage-tips som är bra att tänka på när man handlar vintage.

Kolla alltid igenom mammas/pappas garderob. Det finns alltid något som är inne.

Jag använder gärna mammas gamla mockajacka :)


Kolla affärens "säkerhet". Om plaggen verkligen är värda det som står på prislappen, hur frächa som är och be gärna om råd.

Jag själv underviker att köpa vintage kläder som är tajta, men det är bara jag :)

Butiker:
Beyond Retro
Kims vintage
Myrorna (lite lägre standard)

Tänk på att äldre skinn och mocka plagg oftast behövder behandlas mer än nya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback